top of page
  • Tudor Ungureanu

Summer Job la BCR în vara lui 2019


Cred că fiecare adolescent își pune întrebarea : “Ce voi face vara aceasta?” și își planifică cu mai mult sau mai puțin elan anumite lucruri. Acum doi ani, eu am ajuns la concluzia că un internship sună interesant pentru a-mi ocupa timpul în mod util (o provocare recurentă pe timp de vară, alungând impresia că vacanța este irosită), dar nu aveam decât o idee vagă a ce înseamnă acest lucru.

Așa că am putut răspunde la câteva întrebări care mă preocupau când m-am decis să încerc.


Ce am făcut în cadrul internship-ului?

Summer Job în BCR este un program destinat elevilor de liceu, care în urma unei selecții ajung să lucreze timp de șase săptămâni, într-o sucursală BCR, în echipa de retail.

În primul rând, aceasta a presupus relaționarea cu clienții: a-i ajuta să se orienteze prin bancă, a le răspunde la întrebări și a-i ajuta să folosească bancomatele.

De asemenea, am avut activități de arhivare, verificare și completare de documente, distrugere de carduri (plictisitor pe perioade lungi, dar chiar interesant pentru cineva ca mine, care nici măcar nu avea un card sau nu semnase vreun contract în prealabil).

Pe lângă munca propriu-zisă, programul are și o componentă didactică importantă. Astfel, am putut face mult “shadowing” – asistarea la discuții între alți angajați și clienți, urmărirea îndeplinirii unor proceduri precum acordarea creditelor și verificarea informațiilor financiare ale clienților.

O altă parte foarte interesantă a fost că am avut în fiecare săptămână de realizat câte un proiect ce se baza pe cunoștințele acumulate în bancă, dar și pe foarte multă creativitate, cu teme precum “Prezintă o vizită la o unitate bancară a viitorului”, “Prezintă o serie de tips&tricks pentru a economisi bani”.

Programul de lucru a fost de luni până vineri, patru ore pe zi. Însă, dacă aș fi avut un motiv să lipsesc, le-aș fi putut recupera stând toate cele opt ore ale programului băncii în alte zile.


Cum am obținut intership-ul?

Majoritatea internship-urilor sunt pentru studenți sau absolvenți de facultate, deoarece ei pot să se angajeze în firma respectivă după terminarea stagiului. Programele pentru liceeni sunt puține și de obicei se adresează unui număr restrâns de persoane, interesate de domeniul de activitate al firmei, așa că ele nu vor fi promovate masiv, ci trebuie căutate de tine.

În februarie/martie mi-a venit ideea și m-am întors spre bunul prieten Google pentru ajutor. Căutarea însă a fost complicată din motivele enunțate mai sus. Am trecut prin multe căutări, “Internship-uri 2019” s-a transformat în mai multe etape în: “Programe de lucru/ Intership pentru elevi de liceu vara 2019” și așa am ajuns la pagina BCR cu proiecte pentru tineri, iar dintre ele SummerJob se potrivea perfect cu ceea ce îmi doream eu. Pe site însă, nu am găsit decât informațiile din anii trecuți și nicio referire la vreo ediție viitoare. Așa că până în mai mi-am făcut un obicei din a da refresh la pagină săptămânal, în caz că apare ceva nou.

În mai, m-am luat cu tezele și am uitat să mai verific. Tot în urma conversației pe tema Ce vei face vara asta? mi-am amintit să verific site-ul. Nu numai că a apărut anunțul pentru 2019, dar se și terminase perioada de înscriere, chiar cu o zi în urmă.

Am zis să mai fac o încercare și am trimis un mail echipei proiectului întrebând dacă pot totuși să mai aplic, în paralel pregătindu-mi CV-ul (activitate ce pare ușoară, dar poate lua foarte mult timp).

A doua zi mail-ul meu a primit răspuns pozitiv și, în urma unui efort susținut, am pus CV-ul și scrisoarea de intenție la punct și le-am trimis. O lună mai târziu am primit un telefon în care mi s-a spus că sunt selectat pe o listă preliminară, dar își mai doresc un interviu prin care să mă cunoască.


Ce am obținut din această experiență? (pe lângă mulțumire de sine și ocuparea timpului)

  • am trecut printr-o experiență nouă, dar foarte comună în viața de adult – procesul de aplicare pentru un job și tot ce presupune acesta: pregătirea documentelor, a CV-ului, participarea la un interviu, comunicarea cu angajatorul;

  • am fost pus în situații noi, ce mi-au solicitat și îmbunătățit abilitățile de comunicare și de rezolvare de probleme;

  • am cunoscut persoane interesante: angajații băncii, ceilalți participanți la proiect (60 răspândiți în toată țara), până chiar și clienți cu care am interacționat;

  • am simțit ce înseamnă să ai anumite responsabilități, ce se cere în relația angajator – șef – angajat;

  • am învățat cum funcționează banca, ce servicii oferă și am aflat multe lucruri despre sectorul financiar; (înainte nici măcar nu fusesem în vreo sucursală)

  • am avut acces la un sistem de benficii (ce încurajează cumpărarea de cărți sau mersul la sală după muncă) și da, un salariu (despre care pot doar să spun că mi-a putut susține toate celelate planuri de vară)

  • scrisoarea de recomandare, care dă o dimensiune practică CV-ului meu, mai ales pe partea de responsabilitate, comunicare și dorință de implicare;


Tudor Ungureanu, clasa a XII-a A


Sursele imaginilor:

Arhiva personală Tudor Ungureanu

85 views
bottom of page