top of page
  • Mira Zaharia

Poarta Torii (grupaj poetic)


Poarta 鳥居

(gânduri fără titlu)


Pentru fumătorul de lavandă.


I

ți-am despicat călcâiul în două.

În loc să curgă sânge,

au curs muguri conici de castan,

albi, ca pielea ta.

A durut să te descompun doar

ca să te regăsești? Nu ai țipat,

scoarța din cerul gurii avea

încă gust de cenușă.



II

azi m-am uitat pe fereastra gri

și am rămas surprins de verde.

Peste tot erau doar frunze,

frunze mii. Dacă eram

destul de mic, aș fi trăit

între ele fără să știu altă culoare.



III

îmi pocnește fiecare vertebră.

Se rearanjează micro-universul

fantomatic, și totuși sangvin.



IV

coapsele presate în pielea ta devin

cuțite cu lamă de zimți în creierul meu.

Nici nu mă pedepsești, îți creezi un

instrument ușor, inuman și fremătător,

de înveninat. Să arunci, să mutilezi.

Spui că ești mutilat, dar mai ai forța

de a atinge rana deschisă. Nu vezi că

nu mai am mâini, nu mai am picioare,

nu mai am ochi? Sunt un trunchi desfăcut,

din care singurul lucru, ce se mișcă dureros,

este mușchiul obosit de inimă.



V

...nu-ți încape inima de creierul exacerbat.



VI

zboară unde îți arată buburuza!

Nu ai nicio traiectorie,

decât o viață de pistil distrus

între degete divine,

nici El nu se bucură de

polenul de sub unghii,

tu de ce ai face-o?



VII

i-am gustat deja carnea fragedă,

ca o gură de aer parfumat cu iasomie.

Sper să putrezesc în iad,

pentru tot „binele” făcut.

creierul mi se scurge prin

trompa lui Eustachio, cald

și de un roz grețos,

singura sinapsă pe care o creez

este imaginea amândurora,

sub palma mea, ca și cum

aș crea din carnea mâncată

o nouă lume.



VIII

m-ai scos din lumea viilor.

Sunt o umbră creată din

scârba ta pentru Ființa ce nu există,

mugur cristalizat de alcool, spasme și lacrimi

care nu respiră, doar se târăște leneș

într-un cearșaf murdar de satin.



IX

ești ca o crizantemă vara,

nepotrivit în tufa ta obosită,

ce abia mai mișcă sub vânt.

Am uitat să întorc frunzele

pe dos și ai prins o culoare

nesigură de măsliniu.

N-am știut că ești așa galben

ca toamna, bulbul căutând soare

și ploaie, fără să se decidă.

N-am crezut de fapt nimic, eram

buruiană apărută fără anotimp.



X

dezgust.

dezgust.

dezgust pentru lume,

pentru foile albe,

pentru desenele murdare,

pentru rândurile prea multe,

pentru morțile prea lungi,

pentru banii pierduți,

pentru plăcerile prea scurte,

pentru ușurința tuturor,

pentru căldura înăbușitoare,

pentru eșecul feminin,

pentru mândria prostească,

pentru mila orice, dar nu spirituală,

dar mai ales pentru boala neidentificată

a minții, de a ticăi ca un ceas în ceafă

la ora 4 dimineața, să-mi deruleze, în prostie,

momente bune în 2, pe care am ajuns să cred

că le-am inventat. Realitatea acum e

infinit zecimal mai diferită, pentru mintea bolnavă

care a obosit să mai încerce și nu înțelege că

s-ar putea, în teorie, să găsească pe cineva mai bun,

e doar oboseală și oboseala vine atunci când materia

cenușie e prea dezgustată să mai lege sinapse, să mai adauge

un ochi la tricotajul de gânduri, și-mi rămâne derulat momentul

ca o bandă stricată, când am regretat că nu pot zice

„asta e pielea pe care n-ai atins-o niciodată” pentru că, în fapt,

nu m-ai atins niciodată și nici nu s-ar fi întâmplat și nu pot da vina

pe mintea dezgustată pentru că și trupul mi s-a întors împotrivă și

și cred că sunt ratat, nu te-am putut ține lângă mine

deși erai încă frunză cristalizată, da, exista o piramidă întoarsă

și tu stăteai așa în josul ei cu el sau cu ei

pentru că nu te-ai oprit doar la cineva

ai continuat mai mult,

când eu am vorbit mai mult.

Și sunt obosit

și dezgustat

și așa funcționează mintea mea acum

și aș putea să nu mă mai pot opri

decât în fața porții Torii.




Mira Zaharia, clasa a XII-a E



Surse imagini:



73 views
bottom of page