top of page
  • Olivia Achirei

Irealitate - "Oamenii devin doar șoapte..." (Grupaj poetic)


Prietenul imaginar


Singură în mulțime,

un nimic în ”tot”.

Migrene, frisoane, convulsii,

halucinații repetitive, repulsii.

Și se repetă din nou și din nou și din nou…

Îmi tușesc sufletul afară din corp.

Îngerii morții fac pariuri pe mine

și mă privesc mai concentrați decât bărbații urmărind un meci de fotbal.

Mă scufund ca titanicul în asfalt,

te privesc cum mă calci

și mă doare.

Sunt prietenul tău imaginar,

care ți-a fost alături în copilărie

și pe care l-ai părăsit când ai crescut,

iar de atunci a rămas pierdut

în căutarea ta.

Cel care încă te iubește,

chiar dacă l-ai omorât.

Acum rătăcesc ca o fantomă

printre cei reali,

din care n-am făcut parte

niciodată, de fapt.

Sper ca într-o zi să mă poți vedea din nou.




Metamorfoză


Pufuleți cu surprize, Figo și Barni,

Pistoale cu apă, cizme de cauciuc…

Amintiri se varsă din cer

ca grindina.

Două codițe împletite

și o rochie prăfuită

de la nisipul din parc.

Nici măcar n-ajungea

la butoanele de la lift.

Tatăl o ridica pe brațe

și o arunca spre cer.

Mama ei, o sfântă,

o trezea mereu din coșmaruri

și o calma cu un zâmbet.

Acum,

Rochia e pătată de scrumul adunat în piept.

Acum,

Nu ajunge la așteptările celorlalți.

Acum,

Tatăl nu o mai poate prinde

și ea cade,

se izbește fatal de ciment.

Acum,

Nimeni n-o mai poate trezi din coșmarul

pe care îl trăiește

zilnic.

Grindina devine mai abundentă.

Fata își spală trecutul, își spală prezentul,

își șterge existența.

Închide ochii. Metamorfoză.




Irealitate


Mă estompez în zgomot și

mă distorsionez până rămân o umbră. Oamenii intră prin mine

de parcă nici n-aș fi.

Mă izbesc de ciment.

Ridic mâinile sus,

așteptând șocul gloanțelor,

Scoți artileria,

gata de bombardament.

Luminile devin doar fragmente de întuneric,

doar o iluzie a minții umane,

doar o invenție creată pentru impresia de siguranță, inexistentă în realitatea contemporană.

De undeva de sub pământ

se aude o soprană,

gata să spargă stratul de sticlă dintre

viață și moarte.

Cântecul ei devine doar un țipăt asurzitor.

Îmi tai urechile, scap de difuzor

și acum e liniște,

o liniște zgomotoasă.

Ochii tăi îmi pătrund

în toate cele 4 camere și le

zdrobesc

ca o mitralieră.

Respirația ta mă absoarbe

în moarte.

Oamenii devin doar șoapte,

doar niște gânduri ale unor divinități

care compun realități

când se plictisesc în pauza de masă.

Mor.

Mă nasc în irealitate.



Gânduri prinse din zbor


Rătăcesc în noapte

cu ochelarii de soare pe ochi,

cu speranța că în modul ăsta

invoc lumina.

Mintea mea e ca o gară

de gânduri,

idei zboară

ca țânțarii în vară

și nu reușesc să le prind.

Am sunat la recepție

și le-am adus o atenție

ca să facă o excepție

și să-mi returneze viitorul

prost conceput

la o fabrică modestă din China.

Trăiesc în ceara unei lumânări

stinse prea devreme.

Indivizi dubioși scot pe nări

monoxid de carbon

pe care îl inspir involuntar.

Spălată pe creier cu Fairy,

strălucesc în cosmos.

Visez cuvinte

și mă trezesc în propoziții neterminate.

Scuip fragmente din filme

încă nelansate,

spre suflete

încă nenăscute.

Prefer să scriu numerele în litere

decât în cifre.

Evit exactitatea pentru că

totul e aproximativ,

totul e un ”aproape”.

Aproape am fost,

aproape ai trăit,

aproape a fost bine,

aproape am reușit.

Aproape am format

o constelație…

Dar eram doar stele căzătoare.

Patru camere în stare de sevraj

mi se zbat în piept.

Inima mi se rupe de trup,

am un corp defect

care nu poate funcționa independent.

E dependent

de un alt schelet din acest întuneric infect.

Suntem gata să formăm

un întuneric luminos

în irealitate.

Ne naștem în tăcerea

dintre șoapte,

ne naștem în noapte.



Suflet de cenușă


Privesc retrospectiv la

focul ce am fost odată,

în timp ce sunt răsuflată

de vânt.

Crivățul mă întoarce

pe toate părțile,

îmi desprinde identitatea

de piele,

îmi suflă emoțiile

și mă lasă

goală.

Îmi rămâne doar ambalajul.

Firimituri din mine

se împrăștie în aer

ca un roi de molii

care au fost fluturi

în altă viață.

Suflet de cenușă.




(fără titlu)


Ești singurul care mai are sentimente,

într-o lume de roboți

care gândesc sistematic

și îți calculează reacțiile matematic.

Îți vezi reflexia într-un geam

și te gândești

că te-a construit un arhitect

fără studii superioare.

În capul tău se petrec războaie,

masacre, furtuni cu tornade.

Când te scutură vântul de afară

speri că poate îți suflă

și gândurile din cap.

Ești un experiment chimic

uitat în laborator,

în stare de putrefacție.

Orice semn de afecțiune falsă

îți oferă satisfacție

ca existența lui Moș Crăciun.

Știi că nu e reală

dar alegi să crezi în ea

ca să nu te simți atât de singur,

chiar dacă tot tu îți cumperi singur

cadoul de sub brad,

chiar dacă faci o cină mare de Crăciun

și totuși nu vine nimeni.



RMN


Mi-am făcut un RMN

și tot ce au descoperit doctorii

au fost fragmente din tine.

Adidașii tăi uzați,

părul tău ars,

zâmbetul șters, coșurile de pe față,

buzele crăpate,

toate defectele tale perfecte

care îți construiau unicitatea;

defectele care îți dovedeau umanitatea,

chiar dacă păreai doar o iluzie schizofrenică,

o iluzie a idealului formată de creierul meu bolnav.

Îți iubeam fiecare greșeală,

fiecare imperfecțiune,

fiecare înjurătură scăpată,

fiecare glumă proastă pe care o făceai,

fiecare zgârietură pe care nu știai de unde o ai,

fiecare aluniță de pe corp,

fiecare fir de păr care îți cădea rebel pe față.

Râsetul tău era ca un foc de artificii

care îmi exploda în inimă.

Ochii tăi îmi aduceau bucurie

ca două faruri pe care le vezi seara cum se apropie de stație

și știi că e tramvaiul pe care-l așteptai de juma’ de oră. Îmbrățișarea ta îmi aducea liniștea și calmul

pe care-l simți când îți bei ceaiul lângă șemineu

în seara de Crăciun.

Îmi aspirai gândurile și le aruncai în cosmos

și se transformau în stele.

Mă dizolvam în sentimente

și mă risipeam în aerul pe care-l respirai.

Inimile noastre miroseau a gaz.

Încerc să-ți aprind amintirea cu un chibrit,

dar mă ard de fiecare dată.

Am devenit străini din nou.



De ce?


Faci parte dintr-un circuit,

exiști ca să existe alții,

îți adaugi amprenta

în formarea prezentului.

Asta dacă nu crezi în nihilism…

Atunci exiști din nimic

pentru nimic.

Dacă vrei un răspuns mai dulce

te convertești la creștinism.

”De ce nu pot fi iubit? ”

Iubirea e prea grea

de dus în spate

pentru niște oameni

care sunt mereu

cu ochii pe cântar.

Oamenii își depozitează sentimentele la bancă

și scot cash-ul de pe card.

Te simți inutil pentru că

ești doar o piesă de puzzle,

care nu are sens

fără piesa care îl completează.

Trebuie doar să o cauți.

”De ce nu sunt normal?” Normalitatea nu poate fi

definită.

Normalitatea diferă în funcție

de perspectivă.

Nu cred în oameni ”anormali”.

Toți ne-am născut, toți vom muri,

trăim pe aceeași planetă,

respirăm același aer,

ne încălzim la același soare

și privim aceeași lună. Anormalitatea altora e normalitatea unora.

Când îți vei accepta anormalitatea

vei deveni normal.

”De ce?...”



Exilată


Privesc în capitole precedente

și stau cu chirie.

Am economisit lacrimi

ca să cumpăr zâmbete artificiale.

Nu mă încadrez în categoriile rasei umane.

Mă simt ca un triunghi printre pătrate,

ca o formulă scrisă greșit în caiet

pentru că nu vezi bine la tablă.

Am fost adusă pe pământ de un OZN.

Sunt un experiment al extratereștrilor

pentru a-mi testa rezistența,

ca o echipă de fotbal pe care pariezi

dacă va câștiga sau nu.

Scriu gânduri ca să-mi fac loc în cap,

ca atunci când îți faci ordine în dulap.

Aranjez cuvinte și formez fraze

pe care mi le șoptește monstrul de sub pat, singurul care înțelege cum e să fii ca mine,

urât, alungat și îndepărtat,

ca și cum n-ar avea și el sentimente.

Trăiesc în exil

erorile de calcul,

sunt piesa în plus din cutia de puzzle,

concepută din greșeală.


Eroare


”Greșeala face parte din umanitate.”

I-a spus doctorul mamei când m-am născut.

N-am fost niciodată ce ar fi trebuit să fiu.

Poate că, în primul rând, n-ar fi trebuit ”să fiu”.

Trăiesc în fundal și mă adăpostesc în zgomot.

Liniștea e singurătate, liniștea e gălăgie. Zgomotul înseamnă viață.

Prin vene îmi curge cenușa unor amintiri stinse

Și scot fum pe gură ca un dragon din basme.

Dacă nu cred în mine, de ce aș crede în concepte? Existența mea e ca o pagină ruptă dintr-o carte de la bibliotecă

Pe care n-ai apucat niciodată să o citești.

E ca și cum nici n-ar fi existat…

Iar la finalul zilei, nici măcar autorului nu i-a păsat.

Boxez cu reflexia din oglindă și mă tai în cioburi. Zâmbesc forțat cu speranța de a-mi induce bucurie,

Dar sufletul meu e gol ca un cimitir plin.

Inima e în stare de inactivitate,

Corpul e amorțit.

Mă mișc cu delay, trăiesc pe replay.

Când îmi spui că ne naștem în fiecare dimineață,

Mă gândesc cum mor în fiecare noapte.


Olivia Achirei, clasa a VIII-a D



Sursă imagine:







121 views
bottom of page